چ. آوریل 24th, 2024

هواداران استقلال

وب سایت طرفداران باشگاه استقلال

اکسیر فوتبال چیست که هرگز تکراری نمی‌شود؟

1 min read

درست زمانی که فوتبال دوستان با خود حس می کنند فوتبال دیگر آن جذابیت و زیبایی سابق را ندارد و نمی تواند چیزی بیش از این که تا الان ارائه داده را به دوست دارانش عرضه کند، این پدیده معجزه وار دنیای مدرن یک بار دیگر از درون کیسه جادویی خود چیزی را بیرون می کشد و هوادارانش را بر روی صندلی های پلاستیکی ورزشگاه ها و یا روی مبل های راحتی مقابل تلویزیون ها میخکوب می کند و به آن ها اجازه نمی دهد تا حس کنند فوتبال دیگر رنگ و بویی ندارد.

عصر دوشنبه فوتبال دوستان در ایران به تماشای مسابقات جام حذفی نشستند. دو مسابقه تیم های ماشین سازی-پرسپولیس و استقلال-گل ریحان پر از اتفاقاتی بود که می تواند بیننده را کلافه و دلسرد کند. از انواع و اقسام فحاشی ها و درگیری ها و اخراج ها گرفته تا قطع برق ورزشگاه و بیرون کشیدن تیم و مسائلی از این دست که روح و روان فوتبال دوستان را می خراشد و اجازه نمی دهد از مسابقه تیم محبوب شان لذت ببرند.همان شب منچستریونایتد و آرسنال هم در استادیوم اولدترافورد به مصاف هم رفتند. دو تیم قدیمی و بزرگ فوتبال انگلیس که به یاد آوردن سابقه رقابت های این دو تیم در لیگ برتر هر فوتبال دوستی را مجاب به تماشای این نبرد می کند اما گویا شیاطین سرخ و توپچی ها هم دیگر نمی توانند به جذابیت فوتبال بیفزایند. بازی سرد آغاز می شود و سرد به پایان می رسد و در این میان دو بار هم توپ از خط دروازه ها عبور می کند تا عریضه بیش از این سفید نباشد.

درست همان لحظه که با خود می اندیشیم که فوتبال دیگر چیزی ندارد که ما را به خود مشغول کند،سه شنبه شب از راه می رسد تا یک بار دیگر به همه ثابت شود فوتبال هنوز هم می تواند عده ای را خوشحال کند و بخنداند،عده ای را ناراحت کند و بگریاند و ناظرین بی طرف را هم به وجد آورد و انگشت به دهان کند.

لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب در شهر لندن شاهد دیدار عجیب تاتنهام و بایرن مونیخ بود. دو تیم قدرتمند فوتبال انگلیس و آلمان در شرایطی به مصاف هم رفتند که هیچکس فکر نمی کرد در پایان این دیدار 9 بار توپ از خط دروازه های دو تیم عبور کند. 9 گلی که 7 گلش در میان ناباوری سهم بایرن مونیخ بود.بایرنی که خیلی ها معتقدند با جدا شدن روبن و ریبری با روزهای اوجش فاصله دارد اما باواریایی ها با خلق یک شگفتی عجیب در خانه تاتنهام، هفت بار به تیم پر ستاره پوچتینو گل زدند و یک بار دیگر فوتبال دوستان را مقهور جادوی توپ گرد و مستطیل سبز کردند.

درست چند ساعت قبل از این مسابقه رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو میزبان تیم نه چندان قدرتمند کلوب بروژ بود.دیداری که همه انتظار داشتند با بردی راحت برای کهکشانی ها به پایان برسد اما شاگردان زیدان 90 دقیقه عذاب کشیدند تا مقابل بروژ بتوانند فقط یک امتیاز کسب کنند.

همه این شگفتی ها و اتفاقات عجیب،دلایل محکمی است تا فوتبال ثابت کند هنوز زنده است و هنوز می تواند تماشاگرانش را شگفت زده کند و کاری کند تا همه از آن لذت ببرند. فوتبالی که هنوز هم در هر پایی که به توپش می خورد،دنیایی از جذابیت و هیجان نهفته است.

254 43

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.