پ. آوریل 25th, 2024

هواداران استقلال

وب سایت طرفداران باشگاه استقلال

انتخاب‌های بدون اثری از شایسته‌سالاری!

سپهر ستاری: باشگاه پرسپولیس روز گذشته و پس از حواشی مختلف سرانجام مدیرعامل جدید خود را شناخت و جعفر سمیعی، رییس حراست وزارت ورزش به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه معرفی شد تا رسما کار خود را در این باشگاه آغاز کند. سمیعی چهارمین مدیر باشگاه پرسپولیس در یک سال گذشته است؛ موضوعی که نشان می‌دهد این باشگاه علی رغم نتایج خوبی که کسب کرده، چقدر در زمینه مدیریتی بی‌ثبات بوده و شرایط سختی را تجربه کرده است. اوضاع در دیگر تیم پرطرفدار پایتخت یعنی استقلال هم چندان بهتر نیست؛ آبی‌ها سال گذشته در چنین زمانی امیرحسین فتحی را به عنوان مدیرعامل خود می‌دیدند ولی او پس از ماجرای استراماچونی استعفا داد و پس از این اتفاق، اسماعیل خلیل‌زاده، علی فتح‌الله زاده و احمد سعادتمند هر کدام مدتی مدیریت استقلال را بر عهده داشتند و اکنون هم احمد مددی سرپرست موقت باشگاه است و احتمالا او هم به زودی جای خود را به گزینه دیگری خواهد داد تا چرخه تغییرات در این دو تیم ادامه پیدا کند.

در چنین شرایطی که این دو باشگاه پرطرفدار پایتخت در بدترین شرایط مدیریتی به سر می‌برند، انگشت اتهام به سوی وزارت ورزش و جوانان است که با انتخاب‌های عجیب خود و تغییرات فراوان باعث شده این دو باشگاه چنین اتفاقاتی را تجربه کنند. وزارتی که انتخاب‌هایش نه بر اساس شایسته‌سالاری، که به واسطه روابط صورت می‌گیرد و با همین روند در چند سال اخیر هزینه‌های فراوانی به این دو باشگاه تحمیل کرده و منابع مالی را هدر داده است.

علی رغم تمامی این اتفاقات اما، وزرات هرگز تغییر رویه نداده و هم‌چنان شاهد حضور گزینه‌های عجیب در راس دو باشگاه هستیم؛ نفراتی چون سمیعی و مددی بدون سابقه خاصی اکنون سکان‌دار بزرگترین تیم‌های باشگاهی ایران شده‌اند. انگار وزارت ورزش و تصمیم‌گیرانش هیچ درکی از اهمیت این دو باشگاه برای هواداران پرشمار خود ندارند و کار را به جایی رسانده‌اند که پای مجلس شورای اسلامی هم به بحران سرخابی‌ها باز شود.

تجمعات ماه‌های اخیر هواداران این دو تیم مقابل درب مجلس آن هم در شرایط کرونایی نشان می‌دهد هواداران تا چه اندازه از شرایط تیم‌های خود ناراضی هستند و با ناامیدی از وزارت خانه مقابل مجلس تجمع کردند تا بلکه نمایندگان صدای آن‌ها را بشنوند و فکری به حال این دو تیم کنند.

با وجود تمام این اعتراضات و شرایط سختی که دو تیم تجربه می‌کنند، خود اعضای وزارت ورزش با افتخار از تصمیم‌های عجیب خود برای سرخابی‌ها دفاع می‌کنند و به نوعی پشت چهار قهرمانی پرسپولیس و نایب‌قهرمانی‌های استقلال پنهان شده‌اند. کاش تصمیم‌گیران این دو باشگاه یک بار درباره متر و معیار انتخاب‌های عجیب و غریب خود صحبت کنند و به همه بگویند مدیران دو باشگاه براساس چه سابقه‌ای انتخاب شده و از چه فیلترهایی رد شده‌اند. این روزها میانگین عمر مدیریت در استقلال و پرسپولیس به کمتر از سه ماه رسیده و در این فاجعه نقش وزارت ورزش که در جزیی‌ترین اتفاقات این دو باشگاه هم دخالت می‌کند، پررنگ‌تر از عوامل دیگر است.

258 41

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.