ج. آوریل 19th, 2024

هواداران استقلال

وب سایت طرفداران باشگاه استقلال

حالا وقت تغییر این قانون بد است

در ابتدای این فصل از رقابت های لیگ برتر بود که سازمان لیگ اعلام کرد باشگاه ها حق جذب بازیکن یا مربی خارجی ندارند و صرفا می توانند موجودی های فعلی خود را در تیم هایشان نگه دارند. این قانون برای این وضع شد تا باشگاه ها اسیر پرونده های جدیدی در دادگاه های بین المللی نشوند و هزینه های مادی و معنوی سنگین تازه ای را به بدنه فوتبال ایران تزریق نکنند.

این تصمیم در کوتاه مدت توانست مانع از ایجاد پرونده های جدید علیه فوتبال ایران در محاکم خارجی گردد اما اگر قرار باشد که ضعف های مدیریتی و حقوقی و مالی فوتبال ایران تا ابد پشت این قانون موقتی پنهان بماند، فوتبال ایران روز به روز از فضای جهانی فوتبال دور خواهد شد و ممکن است به جزیره ای تک افتاده تبدیل بشود.

طبعا هیچکس مدافع حضور مربیان و بازیکنان بی کیفیت خارجی نیست اما در حال حاضر بهتر است که فدراسیون فوتبال باشگاه ها را ملزم به تقویت تیم حقوقی و مدیریتی خود کند تا هر قراردادی را با بازیکنان یا مربیان امضا نکنند و در ضمن در صورت انعقاد قرارداد، به موقع به تعهدات مالی خود عمل کنند تا جلوی شکایت خارجی ها گرفته بشود. با این کار، امکان ورود چهره های خارجی دوباره امکان پذیر می شود و قطعا باشگاه ها از این اتفاق سود خواهند کرد. ممنوع بودن حضور خارجی ها به معنای پاک کردن صورت مسئله است، نه رفع مشکل قراردادها و مطالبات آن ها.

در حال حاضر ایران ۳ نماینده در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت. نمایندگانی که باید مقابل رقبای تا دندان مسلح و قدرتمند به میدان بروند و اگر این قانون برداشته نشود تا ایرانی ها خود را تقویت کنند، عملا یعنی سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتور با دست خالی پا به میدان جنگ خواهند گذاشت. هر سه باشگاه در پست های مختلفی احتیاج به جذب بازیکنان جدید دارند و طبعا اگر کمبودهای خود را با بازیکنان خوب خارجی پر کنند، می توانند با قدرت بیشتری در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا حاضر بشوند.

البته لغو این قانون فقط به نمایندگان آسیایی سود نخواهد رساند بلکه سایر باشگاه های داخلی هم می توانند با جذب مهره های خارجی، به افزایش کیفیت تیم خود کمک کنند. با بازگشت دوباره بازیکنان و مربیان خارجی به چرخه لیگ برتر، قیمت های کاذب هم خواهد شکست و دیگر خبری از انحصار در جذب بازیکن و مربی نخواهد بود و از دل ایجاد چنین رقابت و قدرت انتخابی برای باشگاه ها، قطعا فوتبالی با کیفیت هم زاده خواهد شد.

فوتبال پدیده ای جهانی و به‌روز است و نمی توان آن را جزیره ای یا محلی اداره کرد. کاش این قانون بد هرچه زودتر لغو بشود.

۲۵۴ ۲۵۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.