ج. آوریل 26th, 2024

هواداران استقلال

وب سایت طرفداران باشگاه استقلال

پاسخ های معاون سابق استقلال درباره نقره داغ یک میلیون دلاری استقلال برای قراردادهای دوران او!

 استقلال، پرسپولیس و تراکتور در روزهای تعطیلی مسابقات با چند حکم سنگین و شکایت دردسرساز تازه مواجه شده اند. برانکو و دستیارانش و بودیمیر، منشا و ایسما و شفر، کنستانت و اروین و استوکس نام هایی هستند که در این روزها به عنوان طلبکاران سه باشگاه مطرح و همچنین تهدیدی بزرگ برای این تیم های ایرانی به حساب می آید. تهدیداتی که مثل سابق می  تواند منجر به جرایم سنگین مالی، کسر امتیاز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه های ایرانی منجر شود. در همین رابطه با علی خطیر معاون ورزشی سابق استقلال و معان اجرایی سابق دبیرکل فدراسیون فوتبال صحبت کردیم که حرف های او را می خوانید: 

فیفا طرف مربی و بازیکن است

وقتی بازیکن یا مربی خارجی به ایران می آید باید بدانیم که اگر سه ماه حقوق آن ها به تعویق بیفتد می توانند یکطرفه قراردادشان را فسخ کنند. به همین خاطر من همیشه گفته ام که با خارجی ها هرجوری هست باید در ایران و تازمانی که اینجا هستند تسویه و پرونده را در ایران ببندیم. به دلایل خیلی زیادی فیفا اغلب به سود بازیکن و مربی رای می دهد. قوانین نقل و انتقالات به نفع بازیکنان و مربیان است ضمن اینکه عملکرد باشگاه های ما در این سال ها به گونه ای بوده که وقتی پرونده ای از ایران به آنجا می رود این  ذهنیت برای قضات وجود دارد که حق با شاکیان باشگاه ایرانی است.

قرارداد ریالی با کی روش و استراماچونی ؟

آقای نورشرق آمده گفته که ما باید با خارجی ها قرارداد ریالی ببندیم. اما این سوال هست که مربیانی در حد کی روش، ویلموتس و استراماچونی حاضر هستند قراردادشان را به ریال ببندند؟ هرگز حاضر نیستند. ممکن است که با اسکوچیچ این گونه بتوان قرارداد بست که کار خوبی هم هست اما کی روش، ویلموتس و استراماچونی نمی شود. من این را جزو افتخاراتمان می دانم که بازیکن و مربی تاپ و درجه یک را به ایران آوردم و خب با این افراد نمی توان ریالی قرارداد بست. هر باشگاهی بودجه ای دارد. ما استراماچونی را با سالی 550 هزار یورو آوردیم و حالا این سوال هست که آیا مربی بهتر و خوش قیمت از این می شد برای استقلال آورد. اما چه اتفاقی می افتد که سه ماه نمی توانیم حقوق او را پرداخت کنیم ، استراماچونی سه بار به ما اعلام کرد و توجهی نشد اما وقتی رفت همه بسیج شدند و پول او را ردیف کردند. موضوع این است که ما مدیریت بلد نیستیم. می گویند نحوه قرارداد اما اگر حتی در قرارداد با بازیکن و مربی بندی بیاورید که ده ماه هم حقوق نگیرد حق فسخ ندارد فیفا به آن توجهی نمی کند. اگر می خواهیم بررسی و آنالیزی انجام دهیم بهتر است این کار را منصفانه بکنیم نه اینکه بخواهیم یک شخص را مقصر تمام این اتفاقات بدانیم. 

ماجرای ایسما و پاختاکور

در دوره حضور ما در استقلال حتی یک پرونده حقوقی باز جا نگذاشتیم. می گویند ایسما؟ اما این اوج بی انصافی است چرا که شکایت از سوی ایسما نبوده و مربوط به پاختاکور است. زمانی که استقلال او را می خواست ایسما دو سال با پاختاکور قرارداد داشت و استقلال با 100 هزاردلار قرارداد او را پاختاکور خرید. قرار بود تا دو تا 50 هزاردلار به این باشگاه پرداخت شود. ایسما در بهمن سال 97 به استقلال آمد اما قسط های پاختاکور مرداد و دی 98 بودند. زمان اولین قسط ایسما من اصلا در استقلال نبودم و ابتدای مرداد از این باشگاه رفته بودم. در حالی که طلب پاختاکور 100 هزاردلار است نمی دانم این مبلغ 125 هزاردلاری که باشگاه می گوید از کجا آمده است؟ ضمن اینکه سررسید قصد دوم پاختاکور دی ماه بود و آیا واقعا در این دوماه آن ها توانسته اند شکایت کنندو حکم بگیرند؟! من فکر می کنم این ها تشویش اذهان عمومی است. اگر فکر می کنند من کاری کرده ام و اشتباهی مرتکب شدم گردنم از مو باریکتر است اما با سند و مدرک صحبت کنند.

منشا حاضر نشد تسویه کند

درباره طلب منشا باید بگویم که او 40 هزاردلار از ما طلبکار بود و وقتی برای تسویه حساب آمد به او گفتم که 20 هزاردلار بابت جریمه از او کسر می شود. در بازی با شهرخودرو وقتی فهمید در ترکیب نیست حاضر نشد روی نیمکت بنشیند، ما آن بازی را باختیم و آن اتفاقات برای شفر رخ داد.

طبق قراردادی که با منشا داشتیم امتناع از حضور در بازی رسمی 15 هزار دلار جریمه برای در نظر گرفته بودیم. ضمن اینکه او به دلیل عدم حضور غیرموجه در دو جلسه تمرینی 5 هزاردلار جریمه شده بود. به او گفتیم 20 هزارتا می دهیم و تسویه کن که قبول نکرد. ما منشا را با 80  هزاردلار  به استقلال آوردیم در حالی که قراردادش با پرسپولیس نزدیک 500 هزاردلار بود. من تازه به منشا گفتم که جریمه 10 درصدی شکست در دربی را هم به او بخشیدیم اما او قبول نکرد و رفت گفت که خطیر 20 هزاردلار پول از من می خواست.

مدیران وقت استقلال پول سرمربی را ندادند

شفر و دستیارانش اگر در استقلال می ماندند براساس قراردادشان امسال یک و نیم میلیون دلار دستمزد باید می گرفتند. باشگاه بودجه 1/5 میلیونی در نظر داشت و ما با توجه به این شفر را کنار گذاشتیم. گفتیم اگر برود شکایت هم بکند 700 هزاردلار غرامت می  گیرد. ما این فرضیه را می دانستیم اما گفتیم با 700 هزارتای دیگر می توانیم یک تیم رویایی درست کنیم. استراماچونی و دستیارانش را با 700 هزاردلار به  ایران آوردیم در حالی که شفر وقتی از ایران می رفت 200، 250  هزاردلار حقوقش را طلبکار بود و اگر استقلال را سیصد هزاردلار هم جریمه می کردند که می شد سرجمع 500 هزارتا که بازهم نسبت به 1/5 میلیونی که باشگاه باید به او می داد بازهم به صرفه بود. ما با هفتصد هزاردلار استراماچونی و دستیارانش را آوردیم و اگر پول او را می دادیم او هرگز نمی رفت آن هم در شرایطی که شنیدیم یکی از مدیران باشگاه  100 هزاردلار در حسابش داشته و آن زمان به استراماچونی نداد.

به استقلال برنمی گردم

من به همه دوستانی که می ترسند من به استقلال برگردم می گویم که به استقلال برنمی گردم. استقلال مال شما اما وجدان و شرف داشته باشید و به استقلال کمک کنید. الان وضعیت طوری است که من از نظر برخی خادم و از نظر برخی خائن به حساب می آیم. عده ای هم تلاششان را می کنند تا من را بزنند و می گویند اگر شفر را اخراج نمی کرد استقلال قهرمان می شد؟ آیا استقلال در آن  سه  بازی باقیمانده می توانست قهرمان شود؟ ضمن اینکه ما با نصف قرارداد شفر استراماچونی را آوردیم اما آقایان بهترین استقلال تاریخ را نابود کردند. یادم نمی رود روزی که مسعود ریگی را آوردم و یا بعد از اولین بازی شیخ دیاباته چقدر به من فحش دادند و گفتند دلال بین المللی اما هیچکس نگفت جونیور براندائو با 600 هزاردلار به ایران آمد استراماچونی با 500 هزاردلار. متاسفانه ناحق و ناروا آمدند استقلال را گرفتند و این بلا را سر این تیم آوردند. الان چون استقلال در کوران مسابقات است نمی خواهم حرفی بزنم که خدای نکرده برای تیم مشکلی پیش بیاید اما یک روز دست همه شان را رو می کنم.

255 41

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.