پ. آوریل 18th, 2024

هواداران استقلال

وب سایت طرفداران باشگاه استقلال

واکنش فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق به فراکنی قربانی چیست؟

مازیار فیروزی:صحبت های پیروز قربانی که روز گذشته و پس از بازی تیم های سایپا و گل گهر انجام داد ادامه همان صحبت هایی است که او در یکی دو سال اخیر و به هر بهانه ای کرده است. قربانی در زمان حضورش در در دوره ای به تیم ملی دعوت شد؛ اما اینگونه نبود که جزو بهترین بازیکنان در پست مدافع بوده باشد. پس از دوران بازیگری دیگر کمتر کسی سراغی از قربانی می گرفت؛ هر چند حضوری کوتاه مدت به عنوان مربی در تیم راه آهن داشت و در ادامه هم سرمربیگری تیم سردار بوکان را بر عهده گرفت. قربانی که در فصل جاری در کادر فنی تیم سایپا به عنوان دستیار فعالیت می کند تلاش می کند خلاف جهت آب شنا کند. او بر خلاف سایر پیشکسوتان استقلال ژست روشنفکرانه به خود گرفته است.

زمانی که استراماچونی سرمربی تیم استقلال بود مدیریت باشگاه قربانی را به عنوان یکی از دستیاران مربی ایتالیایی معرفی کرد؛ اما کاپیتان سابق آبی پوشان ترجیح خودش از حضور در کادر فنی استقلال انصراف دهد.قربانی نشان داده فرد باهوشی است و به این نتیجه رسیده که باید مسیر متفاوتی را نسبت به سایر پیشکسوتان استقلال در پیش بگیرد و به همین خاطر بود که از اظهارنظرهای حمایتی نسبت به استقلال طفره رفت و حتی تعریف و تمجید از تیم پرسپولیس هم ترفند دیگری بود که به کمک قربانی آمد!

به مرور قربانی تبدیل به یک فرد معترض شد،کسی که می خواهد سردمدار مبارزه با فساد در فوتبال باشد. البته این موضوع کار چندان راحتی برای او نبود و گاف هایی را به دنبال داشت که قربانی مرتکب آنها شد و این گاف ها کم نبودند. قربانی یکبار ادعای استقلالی ها که گفته بودند وزیر ورزش باعث قهرمانی پرسپولیس در چند سال گذشته بود را به سخره گرفت؛ اما همین فرد در آخرین مصاحبه خود خواهش کرد که کسی دم از پاکی در فوتبال نزند. وی در این مصاحبه گفت: «فدراسیون فوتبال و دست اندرکاران فوتبال ما طرفدار تیم‌های متمول، پولدار و پرطرفدار هستند. خودمان را گول نزنیم و حالا که کسی پیدا شده بدون تعارف صحبت‌های خود را انجام می‌دهد، بیایید فحش بدهید، بزنید و محرومش کنید. هر کاری دوست دارید انجام دهید، اما تا روزی که هستم کمک می‌کنم این فوتبال پاک شود، فوتبالی که سر تا سر ناپاکی است.» صحبت های قربانی که تفاوت زیادی با صحبت هایش در خصوص قهرمانی پرسپولیس داشت ثابت کرد که او حداقل در یکی از این دو موضع گیری صداقت نداشته است.

قربانی از ناراحتی مردم از فوتبال ایران و وضعیت آشفته آن آگاهی دارد و به جای کل کل های قرمز و آبی از مسائلی حرف می زند که برای مردم تازگی دارد.

حالا که پیروز قربانی فدراسیون فوتبال را اینگونه متهم کرده باید دید کمیته انضباطی و کمیته اخلاق چه واکنشی در این خصوص خواهد داشت. در وهله اول انتظار این است که صحبت های قربانی بررسی شود و اگر این صحبت ها واقعیت نداشته باشد آن وقت است که باید با او برخورد شود و اگر اتفاقی غیر از این بیفتد می توان حدس زد که با توجه به نزدیکی به انتخابات فدراسیون فوتبال اتفاقاتی دارد می افتد که صلاح نیست رسانه ای شود!

251 251

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.